Setelah bertahun lamanya .

Tuesday, June 10, 2014


Ada nampak perubahan pada blog ni tak ? 3 hari blog terpaksa di "private" sebab nak ubah design dia. Alhamdulillah setelah 3 hari akhirnya siap juga. Agak ambil masa juga nak siapkan sebab dah lama sangat tak guna photoshop, dah lama sangat tak main dengan code so inilah hasilnya :)


Ini gambar design lama saya. Last saya ubah design blog, kalau tak silap saya pada pertengahan tahun 2012. Lama kan ? 


Dan ini pula design yang baru. Tema untuk kali ni, fav colour saya, pink dan tambah sikit dengan colour biru muda. Header saya buat sendiri. Buat simple ja tambah sikit bawah nickname tu dengan fav qoute saya. Apa yang patut di beri credit saya dah letakkan di bahagian credit. Untuk gambar "Bismillah dan Assalamualaikum" dalam jawi saya ambil dari Google dan saya transparent kan gambarnya dengan tambah sedikit warna biru tu. 

Jadi apa pendapat awak semua ? Berat tak ? Saya rasa tak seberat design dulu kan ? Tambah pula iklan churpchurp dan nuffnang saya tak letak lagi. Serabut tak ? Bagilah pandangan awak semua, mana tahu ada yang tak kena, saya cuba betulkan. Blog ni saya edit dengan bantuan tutorial dari Blogger Ain Soofiyah, Mira Hussin, Nabila Medan, Wana dan Adam Faiz, terima kasih banyak-banyak :D

Credit to :
Blog opened since February 2011. Using Simple templete and best view in Google Chrome.
Edit/Design by : Rezatul Akma
Background From : Salma
Image From : Enche Google
Muslimah Doodle From : Muslimah Beauty DeviantArt
Icon From : Budak Nerd,Pastry Box,TheChocoGodies
Tools : Adobe Photoshop CS5
Boleh bagi pandangan dan pendapat awak semua. Jujur saya tak pro dalam bab edit mengedit blog ni, saya tak kreatif dalam bab design blog. Jujur ini 100% idea saya. Terima kasih pada yang di beri credit dan Blogger yang kongsi ilmu mereka . Maceeeh.

Till then, assalamualaikum
With love,
Izah.

3 comments:

Mirza Rohizat Mirza Rohizat said...

cantiknya,kak miza suka :)
tak berat pun,laju je kak miza bukak ni haa.heee^ ^

Akma Akma said...

@mirza syazwina Alhamdulillah, syukran kak miza :)

Muslimah cantik Muslimah cantik said...

Your writing is really good .... I love your writing ... look at my writing. how do you ...

kawan senyum - Jalan2 | berkunjung | silaturahmi.